2012. április 13., péntek

Na mit rejt a zsákbamacska?

Ma elhoztam az év végi beadandóm kellékeit, egy doboznyi leletet.
Ez lesz az első olyan önálló régészeti munkám, amikor nem tisztogatnom kell ezeket, hanem szépen listáznom, majd összefoglalót, hivatalos régészeti beszámolót írnom belőlük. Csontok és cserepek.



Olyan ez nekem,  mintha karácsony lenne, alig várom, hogy kibontogathassam végre a kis zacskókat.

Egyébként reggel csodálatos tájakon utaztunk végig, érintettük Kentet, majd Sussexbe mentünk, néhol olyan köd volt, hogy az orrunkig sem láttunk, néhol meg verőfényes napsütés. Eszméletlen hely ez az Anglia. :)
Visszafelé meg én vezettem haza Brightonból.

8 megjegyzés:

  1. És ezek igazi régi cuccok? És így odaadják ? Wow. :) Jó nyitogatást :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínűleg késő-középkori lelet a legrégebbi a csomagban.

      Persze, hogy így odaadják. Ez a munkám, erre vagyok kiképezve, na meg megbíznak bennem. :D

      Törlés
  2. Boldog karácsonyt akkor! :)

    Egyébként mit csinál egy régész, ha talál valamit, ami egyáltalán nem illik bele a tanult képbe? Szembe lehet szállni nagy öregek véleményével, vagy be kell állni a sorba? Csak azért jutott eszembe, mert anno a suliban verselemzéskor a tanárnő mindig megmondta, hogy mit gondolunk a versről, és ha nekem más volt a véleményem, szigorúan rendre lettem utasítva, tilos volt kilógni a sorból. A régészettel mi a helyzet? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva én csak saját tapasztalat alapján tudok mondani bármit is, nem tudom hogy máshol hogyan működik.

      Mi történhet? Mondjuk egy XVII. századi rétegben találsz valami oda nem illő dolgot. Mondjuk modern cserepeket. Akkor felállítasz egy elméletet, miszerint valamikor régebben a területet felásták, hogy a sittet ide hordják. Ez igen könnyen bizonyítható dolog, mert látszik a talaj színén is, hogy eltér a régi rétegtől, meg az anyagból is.

      Amit nekem most csinálnom kell, az nagyon egyszerű és egyértelmű feladat.
      Fel kell ismernem a cserepeket, milyen kerámia, hol gyártották, mikor készülhetett. Vannak olyanok amiket első ránézésre is nagyjából már beazonosítottam. Szépen megtisztogatom, lemérem, csoportosítom őket.
      Ezek után megpróbálom értékelni a kapott adatokat.

      Nem hiszem, hogy most olyannal találkozhatnék ami nem illik bele a tanult képbe.

      De gondolkodom még rajta, mert érdekes kérdés. :)

      Törlés
  3. Na most visszaolvastam és ahogy látom mindenfélét írtam, de a lényeg az: hogy a terület ahol én dolgozom nagyban gyakorlati.
    A hangulat eszméletlen jó volt eddig még minden ásatáson, akkor is, amikor zuhogott az eső és fáztunk és nagyon nagyon kellett sietni.
    Egy kis tea vagy pubozás mellett ráadásul még a vitákat is le lehet rendezni ha esetlegesen adódnak, de még olyan nem nagyon volt. :)

    Az akadémiai életben nem tudom hogy mennek ezek a dolgok. :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi a választ! :)

    Az előbb írtam egy hosszabb hülyeséget, hogy mi van, ha találsz egy egész dinót (gyakori, ugye? :D), a hasában emberi csontokkal, vagy óriások csontjait találod meg (és nem Photoshoppal :D), és hogy akkor mi van, de ezek olyan gyerekes kérdések, hogy még a gugli sem bírta, és elszállt az éterben a komment. :)

    VálaszTörlés