2011. január 28., péntek

"Papírosztó" volt ma Brightonban

...tehát mostantól papíros "practical archaeologist"* vagyok.
Reggel kilencre legkésőbb ott kellett lennünk a Brighton Dome-ban, ahol a diplomaátadót tartották. A talárt és a kiegészítőket a helyszínen kaptuk meg és segítettek is nekünk felvenni azokat.
A nézőtéren minket külön sorokba ültettek, mint a családtagokat, barátokat, olyan sorrendben ahogy majd fel kell mennünk a színpadra.
Ezt a képet mobillal készítettem magamról, hogy TÉNYLEG ITT VAGYOK! :)
Nemsokára bevonult a díszes társaság, azaz az egyetem színe-java, a kancellár, a dékán, a professzorok, a tanáraink, mindenki a tudományos fokozatának megfelelő ruhában.
A beszédek közben megünnepeltük azt is, hogy jelenleg az egyetemünk a nyolcadik legjobb az Egyesült Királyságban, a tizenhatodik legjobb egyetem Európában és a világranglistán a hetvenkilencedik helyen van. Hurrá! :)
Azután máris ugrasztottak minket és sietni kellett a színfalak mögé. Itt sorban vártak minket a segítők, egy lány megigazította a bojtunkat, egy másik a talárt, egy harmadik pedig kézfertőtlenítőt nyomott mindenki tenyerébe (szegény Sanjeev-nak ne kelljen ragacsos, kitudjamilyen tenyereket fogdosnia).
Azután egyszercsak mondták a nevem, végig kellett mennem a színpadon, kezet fogni a Kancellárral**** . Olyan nagyon zavarban voltam, hogy suhantam volna tovább, miközben ő mondta nekem, hogy: "Gyakorlati régészet, ez nagyon érdekes, gratulálok!" visszafordultam és megköszöntem neki, asszem fülig elvörösödtem. Aztán átvehettem a papíromat.

(Hehhe itt suhanok tiszta frászban. Mashu kicsit későn kapcsolt, hogy lefotózzon rendesen. )
Nem estem el a színpadon, nem esett le a sapim se. :)
A végén pedig hatalmas tapssal és üdvrivalgással fogadtuk, amikor a Kancellár a hagyomány szerint bejelentette, hogy "mindenkinek aki ma itt bemutatkozott nekem, annak megadom a diplomáját!"
Aztán pózoltam a gyerekekkel, meg a friss papírral.
Egyébként ma Stephen Fry-t az egyetem díszdoktorává avatták. Én nagyon-nagyon kedvelem őt, szóval különösen jó érzés, hogy én is ma kaptam meg a papíromat.
Ahogy hazaértünk én bezuhantam az ágyba és aludtam, aludtam, aludtam.
Még egy érdekesség; itt hagyomány, hogy a helyi újság is megjelenteti a diplomázók névsorát (nem csak az egyetem hivatalos kiadványa), gyorsan vettünk mi is egyet belőle.:)
Na meg még valamit elfelejtettem. Beszédében a Kancellár külön kiemelte, mennyi külföldi diák van az iskolában, és mikor azt mondta, hogy fantasztikus nagykövetei és képviselői vagyunk hazáinknak, büszkék lehetnek ránk az otthoniak... hát majdnem elbőgtem magam. :)

*régésztechnikus, gyakorlati régész, nem tudom otthon mi a megfelelője.
**Páran kérdeztétek, hogy akkor most hogy is van ez, hogy én papírt kapok, közben meg még egyetemre járok. Ez a régészképzés egy két éves egyetemi, szakmai oktatás. Ez elég arra, hogy ásatásokon dolgozzak, de mivel a jövőben komolyabb tervem vannak, ezért kezdtem el járni a régészet-művészettörténet szakra, de a régészet órákra nem kell még bejárnom egyenlőre (majd második év második felétől), helyettük választhattam más tárgyakat.
***a szokásos első helyeken természetesen mindig ugyanazok vannak: Cambridge, Oxford, King's College stb... ezért hatalmas dicsőség, hogy a mi fiatal iskolánk - jövőre lesz ötven éves - ilyen szuper helyezést ért el.
****Chancellor, sajnos nem tudom a magyar egyetemeken mi a megfelelő fokozat neve.
írta: hicudzsi, 2011. jan. 28. 22:11 - címkék: egyetem és 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése