2011. november 14., hétfő

Szomorú

Van egy komikus, Kovács András Péter, akire Ritta barátnőm hívta fel a figyelmemet.
Ez a "kedves" fiatalember a legutóbbi televíziós szereplésében az autistákkal viccelődött.
A szövegből idézek:
"Mindig áll a mérlegnél egy autista, két szem szottyadt paradicsommal..."
és mindehhez elég sokatmondó fejet vág. A közönség pedig hangosan röhög.

Amikor itt Angliában egy híres komikus nemrég a DS-es embereket tette nevetségessé, nagy felháborodás volt  belőle és elnézést kellett kérnie. Kovács András Péter most talán megtehetné ugyanezt... ha van gerince és lelkiismerete.

Tehát:

Tisztelt Kovács András Péter!
Az RTLKlub, Showder Klub adásában, november hetedikén, az autistákkal való viccelődésével sikeresen tovább mélyítette a szakadékot az átlagos emberek és az autizmussal élők között.
Az autisták említése és nevetségessé tétele, nemcsak az érintetteknek okozhatott károkat, hanem családjukat is igen érzékenyen érintette.Vannak olyan dolgok, amivel nem viccelődünk. Az autizmus például ilyen. Rengeteg ember dolgozik azon, hogy elfogadják az autizmussal élőket, hogy a magyar társadalom toleránsabb legyen és egy ilyen, önnek gondolom ártatlannak tűnő viccelődés, évek munkáját teheti tönkre.
Amennyiben van szíve és szorul önbe egy csöppnyi emberség, kérem inkább segítsen nekünk munkánkban. Első lépésként ha elnézést kérne az érintettektől, már az is jólesne.

Tisztelettel:
Soproni Emőke egy autista kisfiú anyukája és az Autizmusmesék szerzője
http://nostenyek.com/category/autizmus/

48 megjegyzés:

  1. Hát, most erre mit is mondjak! Szégyellje magát ez az ember! De sajnos nem lepődök meg rajta. Viccelődnek vakokkal, sántákkal, bárkivel. Az emberek azt látom kiméletlenek, a sikerért bármit megtennének, átgázolnak lelkeken, testeken. Szomoru!

    Ha kell melléd állni, vagy bármi, szólj, ott vagyok melletted!

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is hallottam, azt hiszem, valamelyik reklámban vagy műsorajánlóban is nyomják. És nekem is feltűnt és nagyon szomorúnak tartom, hogy az "autista" itt szinonimája a vásárlás közben bámészkodó, lassú, adott esetben idegesítő, de egyébként tök egészséges embernek. Hol kell aláírni?

    VálaszTörlés
  3. Én is láttam pont a műsort és megütötte a fülemet a mondat, na meg a szívemet is. Szomorú...és még szomorúbb, hogy ezen nevetnek...

    VálaszTörlés
  4. Bocsi ez a google-s nevem, mármint a pannacotta, mert ez az egyik blogom címe, amúgy meg: vavyan

    VálaszTörlés
  5. Nagyon édesek vagytok! :)
    A kérdés az, hogy érdemes-e, lehet-e ezzel kezdeni valamit? vagy hagyjuk, mert csak rontana pont az ügynek???
    Azért nem linkeltem be a videóját, mert nem akartam, hogy mások lássák, hogy még növelje a látogatottságát...

    Szóval nem tudom mit kéne csinálni.

    VálaszTörlés
  6. Pannacotta ott vannak oldalt a blogjaid is a kedvenceim között :D

    VálaszTörlés
  7. Ezt a levelet szerintem mindenképpen van értelme elküldeni az RTL-nek, Kovács András Péternek, és ha a műsorának van külön honlapja, mailcíme esetleg, akkor oda is!

    VálaszTörlés
  8. Emoke! Nagyon jo a level es egyetertek vele, de anyukaja helyett edesanyjat irtam volna. Hegedus Kati

    VálaszTörlés
  9. Küldtem egyet az RTL-nek is lányok!
    Kati, köszönöm, igazad van, az szebb :)

    VálaszTörlés
  10. Iszonyatosan felháborító!
    Nem tudom hogy működik ez Magyarországon, de a felügyeleti szervnek is kellene írni, mert ugyebár ezért a műsorért és a reklámokért, valaki pénz zsebel be.

    Szilvi

    VálaszTörlés
  11. Mindenkeppen erdemes tenni valamit! Mert csak akkor nem valtoznak a dolgok, ha nem teszunk ellenuk semmit! Ha te teszel valamit, de megsem valtozik, akkor is te legalabb megprobaltad.

    Azert valoszinusitem, hogy nem akarta bantani az autistakat (remelem legalabbis), csak epp nincs annyi esze, hogy rajojjon, ez banto lehet, mert nincs a kozeleben autista gyerek/felnott/barki.

    Es ugye az is mas, hogy az ember barati korben mivel hogyan viccelodik (ismeri azoknak az ingerkuszobet, stb), es meg kell(ene) valogatni azokat a poenokat, amiket egy tv adasba szan. Csak kicsit kene gondolkodni :/

    VálaszTörlés
  12. Kedves Emőke! Szerintem nagyon jó a leveled,mindenképp megér egy misét! És ki is nézem a mókusból, hogy van olyan férfi, hogy bocsánatot kér, akár nyilvánosan is.De azért ne legyenek illúzióink, lesznek, jönnek új Kovács András Péterek...Amíg egy Esély című műsort vasárnap 6.00-kor, péntek 13.25-kor adják(bocs,de ki nézi ilyenkor a tévét),míg a Showder klub 22.00-kor kezdődik,addig ez a társadalom ilyen sok Kovács András Pétert nevel fel a tévé előtt....
    üdv.:Tökmag

    VálaszTörlés
  13. Nem a DS volt a különbség, hanem az ország. Én még nem hevertem ki egészen, amit azért kaptam pár hete, mert Tóta W-nek felróttam, hogy a downosokon viccelődik a hvg.hu-n.
    Ha nyilvánosság elé állsz, készülj fel a legrosszabbakra, meg arra, amit nem tudsz elképzelni :)

    VálaszTörlés
  14. Áá elszállt amiket írtam. Na mégegyszer...

    Andrea, most elolvastam miket kaptál, mert nem emlékeztem rá. A bejegyzésed után csak pár hozzászólásig jutottam és most nagyon-nagyon elszomorított. Főleg az a szemétség amit ez az "ember" csinált, bocsánatkérésbe bugyolálva még jól utánadköpött... szemétség...

    Tökmag, köszi, hogy írtál! Én is ebben reménykedem, hogy lesz elég tökös gyerek ahhoz, hogy elnézést kérjen legalább.
    :) Várok pár napot.

    VálaszTörlés
  15. Ypszi, gondolkodtam mit csináljak. Lépjek, vagy kussoljak. A lépés mellett döntöttem. Mert bár nem vagyok és nem is leszek egy Rosa Parks, de valakinek egyszer muszáj megszegnie a csendben tűrés szabályait.

    Szilvi, elküldtem a levelet egyet az RTL-nek, egyet KAP-nak, remélem napokon belül kapok választ. Ha nem, akkor kitalálom mi legyen a további lépés. :)

    VálaszTörlés
  16. Nagyon jó levél! És igenis szólni kell érte! Jól tetted hogy elküldted az illetékeseknek! Felháboritó hogy mire nem képesek egy műsor kedvéért!

    VálaszTörlés
  17. Drága Emő! Nagyon sajnálom, hogy ilyesmi előfordulhat. A leveled nagyon jó, mindenképpen érdemes volt elküldeni az illetékesnek! Én sem hagytam volna annyiban, nem szabad csendben tűrni, mert akkor előfordulhat egy ilyen "vicc" is, hiszen nincs aki megálljt parancsolna a hülyeségnek! Kitartást! Veled vagyunk!

    VálaszTörlés
  18. Anyamadar, ha megengedsz egy ellenvelemenyt:
    Tulerzekenyen reagalsz arra, ami elhangzott.
    Es non plusz ultra, hogy szemellenzosen az oreg nenikek kifigurazasat nem tartod bantonak, vagy kiemelendonek.

    Mondhatni tipikus.

    VálaszTörlés
  19. Dóri, vannak olyan dolgok amivel nem viccelünk, és hogyha érintett vagy, akkor az valóban érzékenyebben érint. A másik az, hogy eddig minden fórumon megvédtem az idős embereket, még a "banyatankot" is :) ennek nyugodtan utánakereshetsz, a régi Porontyon például, mert zavar, hogyha egy védtelen társadalmi csoportot kifiguráznak és ebbe beletartoznak az idősek is.
    Az adott műsort pedig nem láttam végig, nem tudom még kiket pellengérezett ki az előadó.

    Edit, Christine köszi! Remélem lesz foganatja! :)

    VálaszTörlés
  20. Kedves Dori, szerintem az öreg nénik kifigurázása is ugyanolyan gáz....pontosan az érintett videóban kb 10-15 mp-el előtte van....amikor arról beszél, hogy mennek a kenyérért. De szerintem egyszerre egy ügyért is nehéz kiállni. Mivel mi autizmusban vagyunk érintettek, természetes, hogy ez verte ki a biztosítékot. Ez nem azt jelenti, hogy nem veszünk tudomást arról, hogy az öregekből és másokból hogyan csinálnak viccet. Sajnos míg az öregség egy természetes állapot, ezért aki azt kikéri magának, hogy azzal vicceljenek, valószínűleg túlzónak tekintenék. Viszont az autizmust nem mi kértük, nem mi választottuk. Belecsöppentünk, és nap mint nap azon dolgozunk, hogy elfogadtassuk magunkat. Egyáltalán nem segít, ha az ilyen Kovács Péterek viccet csinálnak belőle. Egy olyan dologból, amiről az illető nem tehet, és nem önmaga választja, hanem beleszületik!

    VálaszTörlés
  21. Ritta hát ott a pont. Egyszerre egy ügyért tudunk kiállni. :)

    VálaszTörlés
  22. Jó-jó, viccelni akart (ez az AKART lehet a baj), talán nem is úgy gondolta...
    Aham! De éppen ez az: nem lenne rossz, ha végre az emberek odefigyelnének mikor, mit és hol lehet!

    Szólj, ha aláírás kell!
    ...és igen, legalább kérjen elnézést, bocsánatot!

    VálaszTörlés
  23. @Ritta: tudom, hogy a videoban van, azert irtam... (?) Ha jol ertem egy ugyert allsz ki, mert ebben vagy erintett - kepmutatas, onzoseg. Szerintem. A nenikek meg le vannak sz##va.

    @Hicu: igy oke. :) Es szerintem CSAK igy oke.

    ps: egyebkent nekem meg ez a hivatasom. Igy kerultem a blogodra is.

    VálaszTörlés
  24. Kedves Hicudzsi!

    Az Autizmusmeséknek kezdettől fogva olvasója vagyok. Nagyon csodállak, amilyen őszinteséggel beszélsz az autizmusról, és egészen biztos vagyok benne, hogy az írásaid nyomán sokak véleménye változik meg ennek a betegségnek a kapcsán.

    Igen, direkt írtam betegséget - mert az átlagember számára ez betegség. És a betegséget mindig némi iszonyattal, irtózással kezelik. A "normálistól" való eltérést azt hiszem sehol sem fogadják el természetesnek - mindenképpen valamilyen reakciót vált ki.

    Megértem és csodálom a munkádat, amelyet az autizmussal élők elfogadásáért teszel - de hidd el, azok számára, akik még nem találkoztak autizmussal élővel, a tünetek furcsák, idegenszerűek, és torznak látják. És igazad van, nem szabad csak a külsőségek alapján ítélni, meg kell ismerni a probléma hátterét. De erre kevesen veszik a fáradtságot - akár lustaságból, akár tudatlanságból, akár időhiány miatt.

    Úgy írom ezeket Neked, hogy én magam is egy krónikus betegséggel élő kisfiú anyukája vagyok. Néhány hónapja született csak a kisfiam, és csak a szülőszobában tudtuk meg, hogy egy nagyon ritka hámképzési zavarral született.

    Az ő esetében még szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen a betegség egy nagyon enyhe formája van csak jelen - de látható. Az ortopéd orvosnak eddig 3x magyaráztam el, hogy mitől olyan a bőre, amilyen. Persze negyedszer is rákérdezett.

    Úgyhogy legközelebb, ha azt mondjátok/írjátok, gyíkarc, jussak eszetekbe. Mert az, ami másoknak csak egy jelző, nekem a kést forgatja a szívemben.

    És persze igazad van, nem szabad szó nélkül hagyni. De azt is tudni kell, hogy a humorista biztosan nem kimondottan az autistákat akarta bántani. Csak az autista számára nem több, mint egy jelző. Egy a sok közül.

    A Te munkád mindenképpen nagyon tanulságos számomra. Egy beteg gyerek szüleinek az élete másból sem áll, mint állandó magyarázkodásból, magyarázásból, a környezet tájékoztatásából. Heroikus küzdelem, bár én néha úgy érzem, reménytelen.

    További kitartást és erőt kíván Neked:

    lys

    VálaszTörlés
  25. Dóri tökéletesen igazad van abban, hogy az idősek kigúnyolása, nevetségessé tétele szintén gáz dolog. Én akkor szoktam kiakadni, amikor a demencián viccelnek, többek között azért mert tudom milyen az, amikor alzheimeres lesz valaki...
    Én nem szeretem a standup műfajt sem, nem is ismerem annyira.
    Szóval tök egyetértek veled, csak azért valahol nem értem, hogy miért lenne képmutató Ritta. :) De nehogy harag legyen ezért. :)

    VálaszTörlés
  26. Lys nagyon köszönöm, hogy írtál!
    Tudod pont az a baj, hogy ez neki csak egy jelző. Egy jelző amit arra használ, hogy valaki mennyire buta és lassú és nevetségesen bosszantó. Ha nem tett volna oda jelzőt, akkor is ugyanúgy működött volna az a részlet.
    Én azt szeretném elérni, hogy az autista ne a butaság, bosszantóság szinonímája legyen, hanem értsék meg az emberek, hogy ezzel nem viccelünk, ahogy nem viccelünk a siketekkel, a kerekesszékesekkel, a cukorbetegekkel és még hosszan sorolhatnám, hogy kikkel sem.

    A másik dolog ami talán most fontosabb. Nagyon sajnálom, hogy ilyen problémával kell szembenézzetek. Nem akarok túl tolakodó lenni, de írtad krónikus betegség, ez később műthető, valamilyen módon kezelhető, fájdalommal is jár?
    Persze megértem ha nem akarod részletezni.
    Sok erőt és kitartást kívánok nektek! :)
    Nagy öleléssel!!!

    VálaszTörlés
  27. Szerintem volt a ti életetekben is olyan helyzet,amikor olyasmivel vicceltetek,amivel nem kellett volna.A helyzetkomikum ilyen,érteni kell.Ha nem megy ne nézz showdert.Egyébként van az ismeretségi körömben nem is egy autista gyermek.Soha nem néztem rájuk másként,mint amik:gyerekek!Van bennem is mit kifigurázni és nem sértődtem meg soha ha valaki az ismerősök közül rajtam élcelődött,sőt,még én magam is jókat nevettem.Nem kell mindent annyira komolyan venni.

    VálaszTörlés
  28. Kedves Névtelen!
    Egy közszereplőnek felelőssége van, egy olyan művésznek/komikusnak/színésznek akinek az üzenete, a játéka sokakhoz eljut, annak ezt tudnia kell, hogy az autista nem azt jelenti, hogy nyálát csorgatva bámulja a mérleget a zöldségespultnál, bosszantóan lassan és bután, és semmi esetre se csnálunk belőle viccet.

    Ha valaki engem kifiguráz, mert mittudomén nagy az orrom, idegesítő a hangom, az nem ugyanolyan, mint amikor egy olyan kisebbségből űz gúnyt, amit amúgy sem ölel a társadalom a keblére.

    Érted a különbséget?

    VálaszTörlés
  29. Szeretem én a viccet, csak nem értem!
    Aki kiáll bármilyen embercsoport elé, az legyen vele tisztába, hogy véleményt formál,divatot teremt, amiért Ő teljes felelősséggel tartozik.
    Az autizmust, miért nem Einstein-el azonosítják? Vajon KAP tudja-e , hogy a magasan funkcionáló autisták részére egy ilyen mérleg működési elvének átlátása semeddig sem tart? Tisztában vagyok vele, hogy igen kevés hányada az autistáknak,ilyen zseni. Akkor is kijár nekik a tisztelet.
    KAP-nak meg csak annyit üzennék, ha még szaporodni kívánna, és ne adj Isten, autista gyermeke születne, minden tőlem telhető segítséget megadnék neki. Őszintén!

    VálaszTörlés
  30. Hoppá itt mindenki névtelen? Az előző komment az enyém.

    VálaszTörlés
  31. Sziasztok,
    ha az RTL-en volt, az NMHH-nél a Média- és hírközlési biztoshoz kellene fordulnotok:
    https://e-nmhh.nmhh.hu/e-nhh/4/urlapok/esf00107/
    Az a szörnyű, hogy ezek az Esti Showderek ismétlésben délután 3-4 óra körül mennek a Cool-on, iskolás gyerkőcök pont otthon vannak már, a szülők viszont dolgoznak még.
    Ezért lett volna jó az a változata a médiatörvénynek, amiben minden magyar nyelvű csatornát hazaparancsoltak volna. A Cool román licence alatt megy és ezért az NMHH-nak semmilyen eszköze nincs arra, hogy bírságolja.

    VálaszTörlés
  32. Szia Anyamancs!
    Hát igen, szeretjük, szeretjük a viccet bizonyos keretek között és mértékkel.

    Igen az autizmus nagyon sokféle lehet, ezért mondják azt (most nem emlékszem pontosan ki írta, de utánanézek) "hogyha egy autistát ismersz akkor... egy autistát ismersz".

    Szia Névtelen!
    Köszi a tippet, utánanézek, hogy mit lehet lépni egy ügyben és mit érdemes. Nagyon jó lenne ha az autista nem egy negatív jelző lenne, legalább a tévében ne...
    Köszi még egyszer! :)

    VálaszTörlés
  33. Kedves Emőke,

    Kelemen Hetti hívta fel a figyelmemet blogbejegyzésére. Itt olvastam a levelét, amit nekem szánt küldeni, de hozzám nem érkezett meg (nem tudom, milyen címre küldte), ezért e-mail címének hiányában itt válaszolok. Ahogy Hettinek is írtam, nekem is van gyerekem, és szülőként tudom, milyen erősek az anyai érzések, és milyen mélyen meg lehet őket bántani, ahogy nekem sikerült is a helytelen szóhasználattal. A tévében elhangzott vicc nem az autizmussal élőket figurázta ki, hanem azokat, akik hosszú percekig kitartóan silabizálják a mérleget, és a közönség sem az autizmussal élőkön nevetett, hanem saját magukon. Az arc, a gesztus nem az autizmussal élők ellen szólt, még csak nem is az öregek vagy betegek ellen, hanem a mérlegnél ügyetlenkedők ellen - amin már én is kaptam magam számtalan esetben. Az egyetlen bibi a helytelen szóhasználat volt, amin a közönség 99%-a feltehetőleg átsiklott, de néhány érintettnek, például Ritta barátnőjének vagy Önnek, nyilván rosszul esett, és nyilván jogosan. Azt a megjegyzését is megértettem, hogy ezzel az autizmussal élőkről alkotott helytelen sztereotípiákat erősítettem. Ezért még egyszer az Ön és minden érintett elnézését kérem. Az esetből tanultam, legközelebb körültekintőbb leszek. Számos jótékonysági projektet csináltam már, most éppen a Guruló Műhely kerekesszékes kampányában veszek részt, ezért ha Önnek van kapcsolata olyan autizmussal élőkkel foglalkozó szervezethez, amely jótékonysági vagy sajtócélból hasznomat veheti, kérem, jelezze. Kelemen Hetti tudja az e-mail címemet és a telefonszámomat is.
    Tisztelettel:
    Kovács András Péter

    VálaszTörlés
  34. A poszthoz: a kedves szó idézőjelbe tevését nem értem. Mert valakinek volt egy (szerinted) rossz megjegyzése még nem biztos, hogy nincs benne "egy csöppnyi emberség". Lehet igazán kedves ember is.
    A válaszért meg respect, ha már más annyit nem mond, hogy álljon arrébb.
    A két stílus azért sokmindent tükröz ám.

    VálaszTörlés
  35. Üdv!

    Sztem ez a kabarés elszólás (beszólás) meg igenis pozitív hatású a fogyatékkal élőkre - még ha nem is szándékos vélhetően - mert nem várt figyelmet generál az illetőkre, az arra fogékony polgárokban.

    Nem beszélve arról, hogy ilyen alapon elég kevés műsort nézhetnénk az éterben.

    VálaszTörlés
  36. Kedves András, egy újabb levélben válaszoltam itt, nem tudom érdemes-e elküldenem az emailcímére.
    De új posztban olvashatja.

    VálaszTörlés
  37. Kedves Névtelen! Jaja a stílus sokmindent tükröz, részemről pl. azt, hogy elöntöttem az agyamat a húgy. Egyszerűen nem értettem mijatosz van most? Most ezt miért kellett és így tovább. Hisztérikusan reagáltam, de ezt beismertem a válaszlevelemben. Szóval azért bocs.
    :)

    Vászka csak nem a blog.hu-s Vászka vagy? :)
    Itt kint Angliában tudják mi a jó humor, de azért betartanak bizonyos szabályokat, pl. itt aztán tényleg törekednek a PC viselkedésre (nem mindenki van így, nemrég Ricky Gervais kapott az arcára mert a DS emberekkel viccelt). Figyelj ha már csak két ember megértette azt, hogy az autista nem szitokszó, nem egy vicces jelző akkor már jól vagyunk szerintem is.
    :)

    VálaszTörlés
  38. Bocsi most mennem kell, természetesen igyekszem majd válaszolni a kommentekre. A sünöket meg khm... az öltözőmbe kérem inkább..

    VálaszTörlés
  39. Érdekes, hogy amíg nem olvastam híroldalon a témát, fel sem tűnt, még a szándék morzsája sem, hogy esetleg ártani akart volna valakinek KAP. Csak azon csodálkozom, hogy miért őt szapulják, mikor Mogács Dániel is tett már hasonlót. (7. évad 1. rész 2011 04 11) Nyilván aki valamilyen szinten érintett az ügyben, teljesen más reakciója van az effajta megnyilvánulásokra, de a másik oldalról nézve egy két híroldalon olyan benyomást kelt ez az egész, mintha valaki rosszkedvűen nézett volna TV-t hogy na akkor kössünk bele valakibe, és forgassuk szanaszét amit mond. A következő részlet: "az autistákkal való viccelődésével sikeresen tovább mélyítette a szakadékot az átlagos emberek és az autizmussal élők között." Míg KAP előadásában fel sem tűnt semmi, ebben az idézetben teljesen jól érezhető, hogy teljesen más embercsoportként említi az autistákat, ráadásul szakadéknyi távolságra vannak az átlagos emberektől az idézet szerint. Ha önt ezért az írásáért bombáznák folyamatosan, hogy milyen sértő, mert valaki a sértést belelátta, hogy reagálna rá?
    Amúgy az emberségről annyit, hogy semmi gond azzal, hogy elnézést csikarnak ki KAP-ból. Szerintem mizéria nélkül is megtette volna. De ennek az emberséges menete az lett volna, hogy valamilyen módon privát keretek közt jelzik neki a felháborodottságot. Ennyitől is elnézést kért volna. De hogy ekkora port kavartak belőle...
    Pláne hogy a médiában dolgozó embereknek ez a publikus felhajtás tényleg elég nagy károkat okozhat. Ön sem gondolt az ő megítélésre.

    Tisztára olyan, mintha a metrón valakinek lógna a slicce, kint van mindene amit takarnia kéne, és puszta kedvességből ráüvöltenek jó hangosan, had hallja az egész kocsi, hogy húzd már föl a slicced, mert kilátszik az egész. Majd továbbgondolva valaki más is ráüvölt, aki észre se vette volna, ha az első nem üvöltözik, hogy szatír. Mert kilogikázta, hogy akinek mindene kint van, az nyilván szatír.
    Pedig csak véletlen volt lehúzva.

    Ezzel az egésszel pedig nem KAP ártott az autistáknak, hanem az a szemfüles ártott KAP-nak,
    aki képes volt minden rossz szándékot beleerőszakolni egyetlen szóba, amit más észre se vett.
    Nyilván az lenne a válasz, hogy több tízezer embert vérigsértett. De ha tényleg ilyen sok ember találta sértőnek. Akkor Mogács műsorán minden érintett aludt?

    VálaszTörlés
  40. http://hicu.blogspot.com/2011/11/kedves-kovacs-andras-peter.html

    Gyorsan idelinkelem a választ amit írtam Kovács András Péternek még ma délelőtt.
    De most sajnos tényleg rohannom kell.

    VálaszTörlés
  41. Kedves Hicudzsi!

    De bizony, röstellem, de az vagyok.

    A "jó humor" definíció eléggé képlékeny.
    A médiafelügyelet meg több, mint ingoványos.

    A véleményem az, hogy ezen kár megsértődni, mert ez pont olyan, mint a korhatárhirig. Ha nem tecc a műsor, át lehet kapcsolni.

    És igenis meg lehet nézni több nagyágyú műsorát. Mint Fry úr, vagy Dunham úr vagy még sok mumorista műsorát és mindben lelni sérelmezhető dolgokat.

    De!

    A humorban mindig van bölcsesség is, meg esetleges figyelemfelhívás, ezen kár megsértődni. Sztem.

    Továbbá ezekben többnyire a humor forrása nem a fogyatékkal élő polgár, hanem a külvilág reakciója, vagyis magunkon röhögünk. Bergson szerint a komikum forrása a természetben előforduló gépiesség, melynek büntetése a nevetés. Vitatható, de bölcs szavak.

    Esetleg az egyetlen dolog amit KAP úr szemére vethetnénk, az a vastag prolihumora, ami ellenben nem számonkérhető, mert nem kell nézni.

    Sztem.

    VálaszTörlés
  42. Vászka figyelj, itt arról van szó szerintem, hogy legyenek határok. Van olyan dolog amivel nem viccelünk. A rákos betegekkel, a cukorbetegekkel se és még sorolhatnám.
    Millió más dologgal lehet.

    Szerintem fontos, hogy ezeket vegyük már komolyabban.
    A gyerekedet is megtanítod alapvető dolgokra, nem? Mit szabad mondani és mit nem ajánlatos.
    Most meg úgy láttam, hogy néhány felnőttet is meg kell tanítani arra, hogy a tévé nyilvánossága előtt nem használjuk az autista szót negatív jelzőként. Ennyi.
    Megtanulta KAP? Remélhetőleg. Megtanulták a kollegái? Ha igen, akkor köszönöm. Ügy lezárva.

    VálaszTörlés
  43. Szerintem mindig szólni kell és szerintem nagyon sokáig az lesz rá a válasz / lesz rá olyan válasz is, hogy nincs itt semmi látnivaló, oszoljál. Nem tudom, hogy megtanuljuk-e valaha tisztelni és elfogadni egymást annyira, hogy ne legyenek szalonképesek az ilyen poénok. Valószínűleg mindig lesz olyan, aki azt gondolja, nincs abban semmi, ha egy (kisebbségben levő / kiszolgáltatott) csoport megnevezését szitokszóként használják és aki ezen nem röhög, az ünneprontó és ostoba.

    VálaszTörlés
  44. Kedves Hicudzsi!

    Tisztelettel jelzem, hogy nem értek egyet.

    Először is, ezt a konkrét esetet sztem túlreagálod. Nem a fogyikat pellengérezte ki KAP, hanem egy konkrét és életszerű viselkedésformát. Nem tecc, kezedben van egy remek véleményformáló eszköz, a távkapcsoló. Lehte más csatornát nézni. Meg lehet véleményt alkotni onlájn, ezt is megtetted. Egész eccerűen ebben a hirigben nincs több muníció, ennyi. Ráadásul KAP exkuzálta magát, ez korrekt dolog.

    Nomeg egyrészt a kabaré pont az a műfaj, ahol nagy sűrűséggel fordulhatnak elő embercsoportokra sérelmezhető élcek.

    Másrészt mindenféle korlátozás és öncenzúra csökentené a dolog élvezeti értékét. De vetítsük ki az egész éterre. Amiben van beteg ember (főképp a House), meg szegény, meg szerencsétlen, meg roszindulatú bűnöző, meg akinek ellopták a kocsiját, meg elesett a pocsétába, fogatlan, elvált stb., ha ezt mind kiveszem, nem marad semmi néznivaló. Még a Cartoon Network sem. Sőt, még Bibliát is erősen meg kellene húzni.

    (Jelzem időnként pont ezért nézzük itthon az ingerszegény csatornákat, az Álomhajót meg társait - NEMRÖHÖG!. Mert ott nem bánt senki senkit szándékosan, néha van kis félreértés de rendeződik a filmblokk végére, még az időjárás is kellemes, elismerem néha még a főzős műsor is idegesít és olyankor jól esik az ilyen agyradír.)

    Az a helyzet, hogy most te vagy a kisebbség, neked kell alkalmazkodnod meg még erősebbnek lenned és többet nyelned. Pont Agyarország nem arról híres, hogy itt túltengene a tolerancia meg az elfogadás. Hát így megy ez.

    Nézd úgy a dolgot, hogy kaptál sok ingyenreklámot, index-címlapot, olvasót, ha csak pár ember magába néz és elgondolkodik az ügyön, már többet értél el, mint egy sokmilliós figyelemfelkeltő médiakampánnyal. Ez nem vicc, a betegszervezeteknek ritkán van annyi pénze, hogy ezt elérjék. Azazhogy KAP lehet, hogy nem szándékosan poénkodott (hogy ez mennyire volt modortalan, az persze más kérdés), de hogy ebben most segített, hiába nem akarta, az tutifix!

    VálaszTörlés
  45. Ingyenreklám, Vászka? Tényleg? Most jön az hogy mindenfajta hírverés jó? Nem kívánom Neked, hogy egyszer egy szeretted legyen a társadalom kisebbségi végén, aztán ha szarul esik, még Neked mondják a netzsenik, hogy "neked kell többet nyelned". Nyeljen az, aki eleve arra szerződött, hogy térden állva szereti a többséget és megfizetik érte. Szerencsére a 21. században már senkinek sem kell némán tűrnie, hogy valami okból kifigurázzák, legyen a sérelme jogos vagy túllihegett, tartsa azt a többség bárminek, akkor is van joga is és lehetősége is, hogy a sérelmének hangot adjon. Az meg, hogy az autista szót a hülye szinonímájának használják, nagyon is jogosan vált ki felháborodást. Ha pedig "Agyarország" a tolerancia-skála végén kullog, annál inkább nyomni kéne bele a köztudatba, hogy ember sokféle van, és mégis mind ember.

    VálaszTörlés
  46. Kedves Vászka!
    Te is a kezedbe veheted a távkapcsolót és elhagyhatod a blogot!!!Ha nem tetszik, amit itt írnak, akkor nem kell idekattintgatni és még rágni a csontot, hiszen az ügy végére pont került azzal, hogy KAP bocsánatot kért nyílvánosan is és itt Emőke blogján is.Ő már biztos nem fog többet ilyen poénokat elsütni, kipipálva.
    Az éremnek mindig két oldala van, akkor nézhetjük úgyis, hogy KAP-nak is jól jött a reklám??? Mert így többen megjegyezték a nevét és egy darabig emlékezni fogunk rá...
    Én is egy "kisebbségi" szülő vagyok, akinek alkalmazkodni kell a többséghez szerinted, de sajna a csordaszellem nem túl vonzó sokszor.
    Üdv.:Tökmag

    VálaszTörlés
  47. Vászkának igaya van, ey nem volt több, mint egy jelző. Egy rosszul megválasztott jelző, de akkor sem az autistákra vonatkozott, nem róluk szólt, nem őket nevett(ett)e ki. Ezt meg kellene érteni.

    Másrészről a blog nyilvános, bárki hozzászólhat, véleményt formálhat, amint azt Vászka is teszi. Olvasgatni, beszélgetni, szórakozni jön, és biztos vagyok benne, ha ezt a továbbiakban nem kapja meg "elkapcsol". ;)

    VálaszTörlés
  48. Nem a nyelvtani elemzéssel van a baj, nem azon vitázunk, hogy jelző-e. Az idézett mondatban véletlenül éppen inkább alany, de tökmindegy.
    És épp az a baj vele, hogy a hülyékre vonatkozott. Ha egy autistákról szóló szövegben szerepel az "autista" szó, senki nem húzza el a száját. Ha a hülye szinonimájaként használják, akkor a civilizáltabb közönség azért nem csapkodja a térdét.

    VálaszTörlés